Monday 7 April 2014

Set Berpantang 40 hari Shaklee



Kelahiran setiap bayi merupakan saat yang dinanti-nantikan oleh semua ibu bapa. Apetah lagi bila mengenangkan tempoh mengandung selama 9 bulan itew. Hanya wanita yang pernah melahirkan anak sahaja yang tahu macamana rasanya sakit bersalin. 

Tapi ni semua merupakan amalan pahala yang sangat besar dan erti sebuah pengorbanan seorang ibu. Terhapus segala dosa! pss..lepas ni jangan buat dosa lagi taw...hihihik

Semua yang berpengalaman mesti tahu berapa banyak yg kena dibelanjakan untuk membeli barang2 baby yang bakal lahir ni kan? Lagi-lagi kalau first baby. Selain baby, ibu pun kena pikirkan pasal diri dia juge. Pengambilan set selepas bersalin/berpantang mestilah diutamakan juge sbb kalau ibu yg jatuh sakit, siapa yang nak jage baby kan? tul tak?

Apa yg saya perasan, muka ibu yang berpantang dengan set bersalin Shaklee ni tak pucat dan badan pun bersemangat. Yang penting, susu pun banyak. Jadi, Set Berpantang 40 hari Shaklee ni amat sesuai utk ibu selepas bersalin.


Kekuatan mental si ibu amatlah penting semasa tempoh berpantang. Kalau badan tak bermaya, mental pun akan terganggu. Sebab itulah boleh terjadi macam-macam benda yg tak sepatutnya seperti tekanan, menangis tak tentu pasal, etc. etc. etc. Di bawah ni saya list kan khasiat-khasiat vitamin dalam set di atas :

Vita-lea
- Meningkatkan kecerdasan mental & ketahanan dari jangkitan
- Menolong fungsi normal penghadaman dan selera makan
- Menyokong sistem pembiakan
- Pertumbuhan dan penggantian sel

Vita-C
- Anti oksidan semulajadi
- Mengekalkan integriti sel
- Menggalakkan gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah supaya sihat
- Menolong mengurangkan simptom alergi

B-Complex
- Menggalakkan kesihatan jantung, metabolisme tenaga dan replikasi DNA yang sihat
- Menukarkan makanan menjadi tenaga
- Mengurangkan simptom kemurungan & tekanan
- Meningkatkan fungsi otak

Zinc Complex
- Menghalang keguguran rambut
- Meningkatkan imunisasi / pertahanan badan
- Menolong penyembuhan dan masalah jeragat
- Mempercepatkan penyembuhan luka
- Kesihatan prostat


Untuk pertanyaan lanjut dan harga, boleh sms/whatsapp saya di 012-2519080. Harga yang ditawarkan adalah RM1** sahaja dan dijamin tidak membebankan ibu yang bakal bersalin.